Tentamen för högskola och universitet

Du som studerar på högskola eller universitet och är folkbokförd i Uddevalla kommun kan ansöka om att skriva din tentamen via den kommunala vuxenutbildning på Margretegärde, skolgatan 2.

För studenter folkbokförda i Uddevalla kommun kostar det ingenting. Om du gör tentamen från annan kommun erbjuds du tentamen om det finns plats hos oss. Tentamen kostar då 350 kr. Du som studenten ansvarar själv för att meddela ditt lärosäte att du vill skriva tentamen hos oss.

Anmäl dig i formuläret

KONTAKTUPPGIFTER

Uppgifter om tentamen

Observera att vuxenutbildningen endast erbjuder tentamenskrivning vissa datum.

Vi erbjuder tider från 09.00 - 17.00

Uppgifter till kontaktperson på Universitetet, högskolan eller skolan.

Har du kontaktat din skola, högskola eller universitet och berättat att du skriver din tentamen hos oss? * (obligatorisk)

Jag godkänner villkoren ovan och att jag kommer betala 350 kr i administrationsavgift via bankgiro innan tentamenstillfället. * (obligatorisk)

Vår service erbjuds i första hand till invånare i Uddevalla kommun och/eller till personer som är inskrivna på Uddevalla Vuxenutbildning som student. Studerande från andra kommuner kan erbjudas tentamensmöjlighet, i den mån det finns plats och på tider där det redan genomförs tentamen.

Datum för tentamen

Följande datum har vi tentamen skrivning:

2024-04-04
2024-04-10
2024-04-24

Maj
2024-05-02
2024-05-20
2024-05-29

2024-06-03
2024-06-07

Så här anmäler du dig för att skriva en tentamen hos oss:

1. Fylla i fomuläret.
    När vi mottagit din anmälan får du svar på om vi har möjlighet att arrangera tentamen på önskad dag och tid. Du måste kontakta oss senast 2 veckor innan skrivtillfället, för att ha möjligheten att få skriva din tentamen hos oss.

2. Ansök hos din högskola/universitet om att få skriva tentamen på Uddevalla Vuxenutbildning. Tänk på att varje högskola/universitet har sina egna rutiner för hur du ansöker om att skriva tentamen på annan ort.

OBS! Från v.26 - v.32 kan vi ej tillhandahålla tentamen.

Administrationsavgift

För dig som läser en kurs eller ett program via Uddevalla Vuxenutbildning är tentamen kostnadsfri. I övrigt tar vi ut en administrationsavgift på 350 kr som betalas via bankgiro innan tentamenstillfället. Mer information gällande betalning kommer du att få via mail när din bokning är bekräftad.

Eventuell avbokning av tentamen ska ske senast 48h innan tentamenstillfälle för återbetalning.