Hitta snabbt
Vill du lära dig att skapa digitala kampanjer och arbeta med marknadsföring i dagens digitala kanaler?
Med vår utbildning Operativ Digital Kommunikatör blir du attraktiv på arbetsmarknaden i en bransch med stor efterfrågan.
Du kan jobba som
- Digital kommunikatör
- Digital marknadsförare
- Digial marknadsassistent
- Kommunikatör inom sociala medier
Så studerar du
Utbildningen erbjuds på tre orter, Borås, Lidköping och Uddevalla. Du väljer den studieort du önskar utgå ifrån när du ansöker. Lidköping är huvudort för utbildningen, vilket betyder att fysiska träffar med hela klassen kommer att äga rum några gånger per termin i Lidköping.
Upplägget på utbildningen är flexibelt och kan variera från kurs till kurs. Beroende på kursens innehåll och kursmoment ges föreläsningar antingen i helklass på plats i Lidköping, via föreläsningssändningar till våra studieorter eller via distansföreläsningar på Teams.
När vi sänder lärarledda föreläsningar från Lidköping följer du föreläsningarna i klassrum via tv-skärmar i realtid på din tilldelade studieort. Det kan även förekomma lärarledda föreläsningar i Uddevalla och Borås, med sändning till övriga studieorter.
Utbildningen ges på heltid, vilket motsvarar 40 timmar/vecka. När det inte är föreläsningar förväntas du ha tid att arbeta med självstudier och grupparbeten.
Utbildningen är CSN-berättigad.
Alla yrkeshögskoleutbildningar genomförs i nära samarbete med det arbetsliv som behöver den kompetens som utbildningen leder till. Vi har flera olika verksamheter och kommuner representerade i ledningsgruppen för utbildningen. Du som studerande har goda möjligheter att bredda ditt nätverk för att finna ditt drömjobb.
LIA - Lärande i arbete
En stor och viktig del av utbildningstiden är lärande i arbete (LIA) på en arbetsplats. Här har du möjlighet att pröva dina kunskaper i arbetslivet. De företagskontakter du knyter under dina LIA-perioder ger ökade chanser till jobb direkt efter utbildningen. Du kan göra din LIA såväl i Sverige som utomlands.
Kurser
- Kommunikation i digitala medier, 35 yhp
- Digital produktionsplanering, 20 yhp
- Analys och rapport, 20 yhp
- Affärs- och organisationskunskap, 20 yhp
- Projektmetodik, 20 yhp
- Digital produktion, 30 yhp
- LIA 1, 30 yhp
- Juridik för kommunikatörer, 20 yhp
- Trendspaning/Omvärldsbevakning, 15 yhp
- Content marketing, 30 yhp
- LIA 2, 50 yhp
- Examensarbete, 10 yhp