Sara på Gina Tricot

Berätta lite om Gina Tricot

Gina Tricot är en svensk modekedja som erbjuder spännande och feminint mode till kvinnor i över 30 länder. Idag har Gina Tricot över 160 butiker runt om i Sverige, Norge, Danmark och Finland, samt e-handel i hela Europa. Med omkring 1 900 anställda är 98% av dessa tjejer. För oss på Gina Tricot är det viktigt att bygga stolthet inifrån och ut, vi är ett företag som väljer att satsa på och lyfta fram kvinnor.

Varför Gina Tricot med i ledningsgruppen?

För att kunna vara med och bidra från vår sida inom retail och på så sätt göra skolan ännu bättre och få fram våra framtida talanger som vi hoppas på blir eftertraktade på marknaden.

Vilka utmaningar och möjligheter ser du i branschen?

E-handeln har fått en rejäl tillväxt av de senaste åren av pandemi. Fler har börjat handla online och långa gör större andel av sina köp online. Branschen följer nu med spänning vad som händer med e-handeln nu när samhället börjar återgå mer och mer till det ”normala”.

E-handeln utvecklas ständigt och det gäller att vara på tårna. Kunderna kräver mer och mer av upplevelsen, bekvämligheten ökar och tålamodet minskar. Vi måste tillfredsställa kunden snabbt och enkelt.

P.g.a. att stora spelare som Apple och Google stryper möjligheterna till att spåra användare blir det allt svårare att pricka rätt i den digitala marknadsföringen, vi måste hitta nya vägar framåt att se till att det är relevant trafik som besöker vår sajt. Lojalitet och kundklubb kommer bli viktigare än någonsin.

Det fina med e-handeln är att ”allt” är mätbart. Det finns otroliga möjligheter att lära sig kundernas beteende och förutse kommande beteende. Att inte bara samla in data utan att också kunna använda sig av den för att optimera kundupplevelsen kommer vara nyckeln till framgång framåt.

Varför ska man läsa Digital Store manager?

För att vara ett steg före när det kommer retail och vart retail är på väg. Vi går mer och det digitala men den faktiska personen i våra butiker kommer fortfarande vara högt värderad. Att läsa Digital store manager ger ett försprång ute på marknaden och förhoppningsvis mer attraktiv än en person som inte gått det.

Läs mer om YH-utbildningen Digital Store manager här Öppnas i nytt fönster.

Ledningsgruppen för Digital store manager

Sara Janström, Training Manager på Gina Tricot