Studerandeporträtt Hanna Henriksson, DSM-22

Under de här veckorna har jag verkligen insett vilket stort ansvar en butikschefsposition innebär samt vad som krävs för att driva en butik framåt. Det handlar inte bara om att sälja och gå med vinst - det är så mycket mer.

Jag valde att läsa Digital store manager i hopp om att få en nytändning i livet. Jag kände att jag ville utvecklas som person och därmed utveckla bland annat mitt ansvarstagande.

I och med att allt förändras och utvecklas i dagens samhälle så uppstod ett intresse och en nyfikenhet kring en butik jag tidigare arbetat i och kanske framförallt att jämföra de förändringar som skett genom åren. Särskilt intressant är den digitala utvecklingen och hur det kan tänkas ha påverkat företaget i fråga: Lindex, Falkenberg.

Vad gjorde att du valde Lindex som LIA-plats?

Mitt val av lia plats var som sagt inte ett svårt val. Jag hade tidigare under min gymnasietid gjort en hel del praktik hos Lindex och upplevde redan då ett intresse för butiken. Jag var därmed snabb att kontakta butiken och skicka därmed ett mail med diverse information och frågor till butikschefen i fråga. Kort därefter planerades det in ett möte mellan mig och butikschefen och efter det var det i princip bara att köra igång.

Vad tar du med dig?

Under min tid på Lindex har jag fått ta del av en rad olika arbetsuppgifter så som göra om i butik, kassaarbete, fokus på kunder bla samt följa butikschefen i hennes arbete. I mitt arbete upplever jag att mitt val av utbildning verkligen har öppnat upp och hjälpt mig. Jag upplever att jag har utvecklats och vågat ta för mig mera och det har jag egentligen samtliga kurser att tacka för men kanske framförallt "Sales Management och Säljteknik".

Att få följa butikschefen och ta del av den kunskap och erfarenhet hon besitter samt uppleva och vara en del av den otroligt fina gemenskapen inom hela arbetsteamet har varit så inspirerande. Under de här veckorna har jag verkligen insett vilket stort ansvar en butikschef position innebär samt vad som krävs för att driva en butik framåt. Det handlar inte bara om att sälja och gå med vinst det är så mycket mer. Det handlar även om teamet och att som butikschef bli uppbackad och stöttad av samtliga. Om man har ett starkt och pålitligt team bakom sig är möjligheterna oändliga som butikschef.

Jag har verkligen under dessa veckorna välkomnats som en del av teamet. Jag har blivit sedd, hörd, respekterad och uppmärksammad och det kallar jag ett bra arbetsteam. Inom det närmsta veckorna fick jag även ett besked om att jag skulle få vara en del av detta fantastiska team även under sommaren, vilket såklart känns otroligt bra. Jag har verkligen gett allt och varje dag gått in med en positiv inställning till de olika arbetsuppgifterna jag blivit fördelad.

Hanna Henriksson, DSM-22